IKEA Türkiye ve TBWA\İstanbul Golden Drum’da Grand Prix kazandı
2018’deki dolu fırtınasını, esprili bir sosyal medya ve outdoor uygulamasına dönüştüren IKEA Türkiye ve TBWA\Istanbul, Avrupa’nın en önemli yarışmalarından Golden Drum’da Local Spirit kategorisinde en büyük ödül olan Grand Prix’yi kazandı. 2017 yılında İstanbul’da yaşanan dolu fırtınası otomobil sahipleri için büyük bir kabusa dönmüştü. Kırılan camlar, dökülen boyalar, gövdede açılan çukurlar, ezilen tamponlar… Zarar gören otomobiller aylarca tamirci sırası bekledi. 2018’de meteoroloji aynı uyarıları yapınca, İstanbullular önceki yılı hatırlayıp alışılmışın dışında önlemler aldı ve ortaya komik görüntüler çıktı. Evlerindeki kilim, […]

2018’deki dolu fırtınasını, esprili bir sosyal medya ve outdoor uygulamasına dönüştüren IKEA Türkiye ve TBWA\Istanbul, Avrupa’nın en önemli yarışmalarından Golden Drum’da Local Spirit kategorisinde en büyük ödül olan Grand Prix’yi kazandı.
2017 yılında İstanbul’da yaşanan dolu fırtınası otomobil sahipleri için büyük bir kabusa dönmüştü. Kırılan camlar, dökülen boyalar, gövdede açılan çukurlar, ezilen tamponlar… Zarar gören otomobiller aylarca tamirci sırası bekledi.
2018’de meteoroloji aynı uyarıları yapınca, İstanbullular önceki yılı hatırlayıp alışılmışın dışında önlemler aldı ve ortaya komik görüntüler çıktı. Evlerindeki kilim, halı gibi eşyalarla araçlarını korumaya çalışan sürücüler, bir anda Türkiye’nin gündemine oturdu. Bu fenomen bir anda tüm İstanbul’u sardı ve sokaklar halılarla kaplanmış araçlarla doldu.

IKEA da bu durumu hızlıca fırsata çevirerek, fırtına günü fırtınadan bile daha fazla konuşulmayı başardı. TBWA Disruption Live metodunu uygulayan marka, gerilla bir outdoor ve sosyal medya uygulamasına imza attı.

Belli noktalara ve IKEA otoparkına yerleştirilen otomobiller IKEA’nın rengarenk halı ve kilimleriyle kaplandı. Aynı zamanda IKEA’nın ikonik fiyat etiketlerinin üzerine yerleştirilen QR kodlarla ziyaretçiler sipariş kanallarına yönlendirildi.

Uygulamanın sosyal medya postu dakikalar içinde onbinlerce kişiye ulaştı. Sadece IKEA sosyal medya hesaplarında değil, farklı profillerde, haber sitelerinde, hatta WhatsApp gruplarında on binlerce kez paylaşıldı.
IKEA’nın sosyal medya hesaplarında organik olarak ciddi bir artış yaşandı.
Fırtına günü tek bir post 100.000’e yakın beğeni topladı.
En önemlisi, marka fırtına günü fırtınanın kendisinden daha fazla konuşulmayı başardı.
Çok Okunanlar
Dergide Bu Ay
İlginizi Çekebilir
-
Sevdiğinize hediye paketi seçerken burcuna göre bir paket seçin -
Yazlık kumaşlar için bakım ve ütü önerileri! 8 farklı öneri -
En iyi 5 yuvarlak masa -
Yeni evleneceklere mobilya seçiminde öneriler -
Armut salıncak alırken nelere dikkat edilmeli? -
Klima alırken dikkat edilmesi gereken noktalar -
Fayans nedir? Fayans ile seramik arasındaki farklar -
Mermer masa kullanırken dikkat edilmesi gerekenler: A’dan Z’ye mermer masalar -
Bella Maison Yoga Koleksiyonunu tanıttı -
Doğru davlumbazı nasıl seçersiniz? En iyisi hangisi? -
Kombi alırken bunlara dikkat! -
YKK nedir? Fermuarların çoğunun üzerinde neden YKK yazıyor?
Yorum Yaz